Verzenden & Retouren

Bij olicous willen we graag dat alles geolied verloopt. Jij als klant staat centraal in alles wat we doen. Daarom mag je van ons altijd duidelijkheid, transparantie en een oplossingsgerichte instelling verwachten. Onderstaand alle informatie die je daarbij nodig hebt.

 

Bezorging en Levertijd – Nederland

 

Bestellingen geplaatst tot uiterlijk dinsdagavond 21:00 worden 1x per week, op woensdag, verzonden. Zo zorgen we ervoor dat jij je olijfolie voor het weekend in huis hebt. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je bestelling verzonden is.

 

Mocht je -om wat voor reden dan ook- in hoge olienood zijn, neem dan even contact op per mail, app of telefoon zodat we een passende oplossing kunnen vinden.

 

Voor verzending wordt gebruik gemaakt van PostNL of DHL. In de regel bezorgen zij binnen 1 werkdag, maar dit hangt wel af van de omstandigheden, zoals drukte, bijvoorbeeld rondom de feestdagen. Dit kunnen wij helaas niet beïnvloeden.

 

De bezorgkosten zijn 6,95. Vanaf een orderwaarde van € 69,- zijn de bezorgkosten gratis.

 

Je kan je bestelling ook afhalen, of een andere bezorgsafspraak maken. Geef dit aan bij het afrekenen van je bestelling. In dat geval nemen wij per e-mail of telefonisch contact op binnen 1 werkdag na het plaatsen van de bestelling om een afspraak te maken.

 

Bezorging en Levertijd – België

 

Bestellingen geplaatst tot uiterlijk dinsdagavond 21:00 worden 1x per week, op woensdag, verzonden. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je bestelling verzonden is.

 

Mocht je -om wat voor reden dan ook- in hoge olienood zijn, neem dan even contact op per mail, app of telefoon zodat we een passende oplossing kunnen vinden.

 

Voor verzending naar België wordt gebruik gemaakt van DPD of DHL. In de regel bezorgen zij binnen 2 werkdagen, maar dit hangt wel af van de omstandigheden, zoals drukte, bijvoorbeeld rondom de feestdagen. Dit kunnen wij helaas niet beïnvloeden.

 

De bezorgkosten zijn 9,95. Vanaf een orderwaarde van € 100,- zijn de bezorgkosten in België gratis.

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Retourneren

 

Wij staan garant voor de kwaliteit van de door ons geleverde olijfolie. Toch kan er iets mis gaan tijdens transport en levering, of met het product in de fles. Of de olijfolie is niet naar wens. In alle gevallen zullen wij samen met jou zoeken naar een oplossing. Daarom is het volgende van belang:

 

  • Als consument maak je gebruik van het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen na levering, dat wil zeggen dat je de producten zonder opgaaf van redenen retour kan sturen en dan je aankoopbedrag terugkrijgt mits de verzegeling van het product niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.;
  • Neem vóór het retour sturen altijd contact op via mail (mark@olicious.nl), onder vermelding van je ordernummer, zodat we alle informatie bij elkaar kunnen zoeken. Binnen 2 werkdagen nemen wij contact op zodat we een oplossing kunnen bespreken. Je kan hiervoor ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht;
  • Geopende flessen worden uit hygiënisch oogpunt niet retour genomen en vergoed omdat deze na opening onverkoopbaar zijn geworden, tenzij wij dit anders hebben afgesproken, afhankelijk van de reden van de retournering;
  • De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij wij dit anders hebben afgesproken, afhankelijk van de reden van de retournering;
  • Na het retour aanmelden heb je 14 dagen om het product terug te sturen;
  • Mocht de olijfolie niet naar wens of verwachting zijn dan zullen we samen zoeken naar een alternatief product. Ongeopende flessen kun je altijd retour sturen, en je ontvangt dan het aankoopbedrag terug.
  • Gebruik voor het retourneren zoveel mogelijk de originele verpakking. Je bent er zelf verantwoordelijk voor de producten deugdelijk te verpakken. Ook ben je er zelf verantwoordelijk voor dat de geretourneerde producten bij ons aankomen. Vraag daarom altijd naar een verzendbewijs en zorg voor een track & trace zending. Een zending die niet bij ons aankomt kunnen we niet vergoeden. Stuur nooit geopende flessen mee;
  • Wij betalen je binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je oorspronkelijke bestelling hebt geplaatst;
  • Terugbetaling vindt plaats nadat wij de producten ontvangen hebben en na beoordeling van de staat van de producten;

 

Ons retouradres is:

Olicious

t.a.v. retouren

ordernummer: ……………

Laan van KVL 66

5061 PE Oisterwijk

 

Komen we er samen niet uit, kijk dan hier hoe wij met klachten en geschillen omgaan

Algemene Voorwaarden van toepassing